Test Felt Compulsion 10 2015

Dacă Felt este încă specializat cu precădere pe triatlon şi biciclete de şosea, faptul că legenda downhill-ului Scott Sharples face acum parte din echipă ne face să credem că bicicletele pentru munte vor căpăta ceva mai multă originalitate îndreptată spre „gravity”. Iar acest lucru se vede cel mai bine pe noul Compulsion care acum are în dotare o suspensie de 160mm cu roţi 650b şi, la fel de important, un cadru cu unghiuri mai relaxate şi un reach mai mare faţă de versiunea anterioara mai „dreaptă”.

Tendinţa pentru utilizarea pipelor din ce în ce mai scurte înseamnă că reach-ul devine din ce în ce mai important, iar acest Felt se simte bine cu pipa de 70mm cu care vine dotat. Cadrul mărime M este cu mult mai scurt faţă de cel L testat mai demult aşadar dacă eşti în căutarea unei biciclete mai lungi pregăteşte-te să faci faţă unui top tube mai înalt de la o mărime mai mare.

Dacă a devenit deja ceva comun ca triunghiul faţă al cadrelor să fie din carbon odată ce treci de acest preţ Compulsion primeşte un cadru complet din aluminiu, dar care este cu mult sub 2,7 kg ceea ce îl face mai uşor ca multe alte cadre comparabile din carbon. Rulmentul BB este integrat într-o unitate externă, filetată şi rezistentă cablurile şi furtunurile fiind ghidate la exterior pentru un acces facil. Totuşi ar fi trebuit să existe şi montanţi ISCG pe o asemenea bicicletă pentru enduro.

Linkurile simetrice instalate sus şi jos reprezintă o modalitate des întâlnită prin care braţul culisant este legat de cadru însă Felt este unic prin pivotul spate suplimentar instalat pentru a face faţă diferitelor rate de cuplu. Dropout-ul situează articulaţia pivotului cam la 4 cm deasupra axului spate 142x12mm în aşa fel încât să nu încurce frâna post-mount. În plus Felt leagă cele doua linkuri prin tija solidă Equilink care chiar se simte în timpul turei.

Când vine vorba de reglaje uşoare şi rapide nimic nu bate combinaţia dintre furca RockShox Pike RCT3 şi shock-ul Monarch Plus RC3. Cursa lungă controlează bine raţiile pârghiilor suspensiei, iar Felt a păstrat cartuşul convenţional de aer în locul unuia mai mare precum DebonAir.

Transmisia este asigurată de Sram X01 cu 11 viteze în combinaţie cu angrenajul Race Face Turbine la care se adaugă frânele Sram Guide RSC. Felt Compulsion 10 este dotat cu tija de şa reglabilă KS LEV cu ghidare externă a cablului, un lucru surprinzător având în vedere că bicicleta dispune şi de opţiunea pentru ghidare internă. Cockpit-ul este Felt acesta incluzând şi ghidonul lat de 760mm din carbon.

Roţile sunt o combinaţie dintre butucii Novatec, jantele WTB i23 – care se spune că oferă acelaşi grad de competitivitate ca şi variantele din carbon, dar la preţ de aluminiu, şi anvelopele Schwalbe Hans Dampf pentru faţă cu Rock Razor pentru spate.

Mulţumită greutăţii similare unei biciclete de carbon şi spatelui rapid Compulsion răspunde şi prinde viteză repede însă suspensia este reglată în aşa fel încât bicicleta să fie eficientă şi la urcare. Faptul că linkurile suspensiei sunt legate unul de altul prin tija Equilink face ca suspensia să devină mai rigidă.

Pentru 2015 Equilink-ul a fost uşor modificat acesta devenind mai puţin reactiv la o pedalare agresivă în comparaţie cu modelele anterioare. Dar chiar şi aşa bicicleta se simte de parcă te trage ea înainte beneficiind şi de o aderenţă excelentă. Fiind situat destul de sus rulmentul BB permite, de asemenea, o degajare bună la trecerea peste obstacole. Şi pe trasee singletrack merge foarte bine Compulsion simţindu-se compactă mulţumită suspensiei RockShox. Nu există rebound în exces venit de la ţevile din carbon felx-stay, aşadar reglajul este simplu.

Mulţumită unghiului de 66 grade al furcii roata faţă este mult în faţa bicicletei acest lucru oferind o stabilitate foarte bună pe viraje. Nu este o bicicleta extrem de „pufoasă” ideală pentru gravity însă poţi sta liniştit în privinţa distracţiei maxime pe care o vei avea la vale pe aceast Felt Compulsion 10.

Articolul a fost publicat iniţial pe Mountain Biking UK.