Test – Catlike Mixino

Recent Bikerumor.com a publicat un test despre noua casca de ciclism Catlike Mixino. Odată ce companiile producătoare au început să fabrice căşti aerodinamice pentru şosea Catlike a lansat propria versiune lansând două capace din policarbonat ce pot fi ataşate acestei căşti. Aero şi Rain oferă căştii Mixino o versatilitate mai mare. Iată ce are de spus Bikerumor.com despre această cască după ce a testat-o vreme îndelungată alături de cele doua accesorii Aero şi Rain.

Catlike Mixino este modelul de vârf fiind disponibilă atât în versiunile pentru şosea cât şi mtb. A fost testată atât la curse de ciclocros cât şi la ture offroad la munte. Având nu mai puţin de 23 fante de aerisire în faţă şi 16 în spate Mixino este cu siguranţă bine ventilată. Casca sta destul de sus pe cap, iar canalele adânci lasă suficient spaţiu deasupra capului pentru ca aerul să se poată mişca. Dispune şi de suficientă acoperire la spate pentru o aşa cască deschisă. Însă ţelul principal al ei este clar greutatea redusă şi ventilaţia.

După cum arată fantele de aerisire se pare că nu există prea multă spumă aşadar nu este surprinzător că mărimea L cântăreşte doar 251 g. Vorbim aici de tehnologia inmolded EPS construită în jurul unei cuşti din graphene şi aramidă. Interiorul este căptuşit cu material Outlast care ajută la mutarea căldurii şi a umezelii departe de cap. Există de asemenea integrat şi sistemul MPS EVO care include protecţii reglabile pentru tâmple, amplasare ce poate fi modificată şi buton de reglaj la spate pentru ajustarea înălţimii.

Capacele Catlike Mixino se instalează uşor şi măresc versatilitatea acestei căşti extrem de bine ventilate. Sunt create special pentru acest model, iar mărimea variază la fel ca mărimea căştii. Odată instalat capacul acesta este foarte bine fixat şi nu cade chiar şi în cazul unui accident. De fapt se scot destul de greu însă odată ce înveţi cum se face data următoare este uşor.

Capacul Aero este gândit să ofere avantajul aerodinamic în timp ce se păstrează ceva din ventilaţie. Avantajul aerodinamic nu poate fi măsurat cu exactitate în viaţa de zi cu zi însă este silenţioasă când se pedalează cu vânt din faţă ceea ce este un semn bun. Capacul aero ajută bine până pe la 15 grade, iar cu capacul de ploaie este şi mai bine. Însă peste 15 grade începi să te cam încălzeşti.

Ambele capace Mixino Aero Shell şi Rain Shell sunt făcute să se potrivească perfect pe Mixino. Capacul mai mic Aero Shell cântăreşte 64 grame şi acoperă toate fantele frontale cu excepţia celor din dreptul tâmplelor lăsând 4 libere la spate.

Capacul Rain Shell puţin mai mare cântăreşte 78 grame şi dispune de cozoroc integrat al cărui scop principal este să protejeze faţa de ploaie. Cozorocul permite accesul aerului pe dedesubt prin două fante de ventilaţie frontale, şi ceva mai puţin prin fanta centrală şi cele din dreptul tâmplelor. La spate se închide complet, toate fantele fiind acoperite.


Concluzie

Per ansamblu combinaţia dintre această cască de top şi capacele Aero şi Rain fac din Mixino o cască şi mai folositoare sau versatilă. La temperaturi de peste 35 grade casca oferă ventilaţie excelentă în timp ce căptuşeala fereşte ochii de transpiraţie. Chiar dacă încălzirea a fost mare pe unele urcări capul a fost bine răcit.

Când temperatura scade sub 15 grade capacul se instalează foarte uşor, iar tu vei beneficia de protecţie mai bună la vânt şi ceva avantaj aerodinamic. Dacă în timpul verii nu le vei prea folosi începând cu octombrie şansele sunt ca Aero Shell să rămână permanent pe cască până târziu în primăvară.

Nu în ultimul rând am apreciat şi culorile fluorescente pe care aceste capace le oferă, foarte folositoare în zilele scurte de toamna, iarna şi primăvara. Aceste capace dispun în plus şi de detalii reflectorizante amplasate în partea din spate.

Combinaţia dintre greutatea redusă, ventilaţia excepţională şi cele două capace Aero şi Rain au făcut din această cască să fie preferata noastră. Cu siguranţă va rămâne un reper greu de depăşit de alte căşti pe care le vom testa în viitor.

Material preluat şi tradus de pe Bikerumor.com.