Revista Freerider a testat noile anvelope Vittoria Rubino cu Graphene, concluziile fiind foarte bune

Freerider.ro, revista online românească de ciclism, a testat noile anvelope de șosea Vittoria Rubino IV G+ 700x25c cu talon pe sârmă. Redactorii le-au „chinuit” bine pentru a vedea dacă noul Graphene din compoziție face într-adevăr ceea ce susține Vittoria.

„Prima surpriză am avut-o la montaj unde nu am rupt niciun levier, ba chiar nu le-am folosit deloc, lucru rar la astfel de anvelope”, spune Horațiu Câmpian, redactorul care a testat cauciucurile. „Mai mult, s-au așezat pe jantă perfect din prima, nu a fost nevoie să le dezumflu și să le rearanjez”, concluzionează el. „Acestea sunt primele anvelope pe sârmă pe care odată ajuns acasă nu mi-am dorit să le dau jos și să le tai bucățele cu foarfeca. Ba mai mult, nici măcar nu le-am dat jos ci mi-am dorit să le mai păstrez o perioadă”.

Horațiu Câmpian a fost foarte mulțumit de performanțele anvelopelor. „În primul rând rulează extraordinar. Accelerarea e bună, rezistența la înaintare e mică. Poți ține o viteză decentă fără probleme. E drept, stau cam prost la partea de confort, chiar dacă sunt de 25, structura internă mai rigidă se simte iar balonajul e ceva mai mic decât la alte modele.”

Suprinzător sau nu, Horațiu a încercat să doboare câteva recorduri personale și a reușit! „Am atacat rampele de la Malul Roșu, destul de serioase, unde am scos chiar un record personal pe urcare!”

Dar anvelopa rigidă de obicei este alunecoasă, mereu acesta este un compromis care trebuie făcut. „Doar modelele de top reușesc să compenseze în ambele direcții”, spune Horațiu, „fie prin căi de rulare cu mai multe tipuri de cauciuc, fie cu materiale inovatoare, cum este celebrul Black Chilli Compound de la Continental și acum acest Graphene+ de la Vittoria. Producătorii spun că moleculele folosite sunt ”inteligente”, astfel că materialul este rigid la rularea în linie dreaptă, dar când apar forțe de deformare laterale, respectiv la frânare și la viraje, materialul devine moale și mult mai aderent.”

În realitate Horațiu a aflat că este destul de greu de probat. „Pot totuși să spun că pe coborâre anvelopele mi-au dat încredere mare în viraje și într-adevăr le simțeam foarte ”lipicoase”, comparabil cu alte modele de top”, încheie pe un ton cât se poate de optimist redactorul revistei Freerider.ro.

Articolul a fost publicat în original pe Freerider.ro și poate fi citit în întregime aici.