Felt prezintă bicicletele de şosea 2016

Biciclete noi de ciclocros şi noi opţiuni pentru cicliste

Lansarea gamei de biciclete Felt 2016 începe cu o bicicletă de ciclocros regândită, o gamă mai largă ZW de biciclete de damă şi seria TK de biciclete pentru pistă disponibile la nivel global.

Compania californiană a început tranziţia spre formatul „living line” care înseamnă că nu vor mai exista prezentări de tip „model year”. În schimb fiecare bicicletă va fi produsă în continuu până când este complet redesenată sau până la un update important la echipare.


Seria F pentru şosea

Felt rămâne o companie orientată spre competiţii beneficiind de ani de experienţă la cursele de la cel mai înalt nivel. Drept urmare cursierele din seria F sunt rezultatul direct al acestei experienţe. Felt F1 este cursiera cea mai populară printre cicliştii profesionişti. Feedback-ul venit din partea lor a ajutat încă din 1991 la dezvoltarea şi îmbunătăţirea performanţelor acestei bicicletei.

Cursierele dispun de ţeava toptube orizontală în stil tradiţional şi un cadru de top din carbon TeXtreme pe care îl găsim pe bicicletele F FRD ale profesioniştilor, cadru cu o greutate de sub 700g.

Această greutate mica este obţinută de Felt folosind o combinaţie de carbon UHC Ultimate şi TeXtreme, material avansat folosit în Formula Unu, material mai uşor, mai rezistent şi mult mai scump decât carbonul obişnuit. Este un material pe care doar Felt îl foloseşte în această industrie asta însemnând că greutatea redusă şi rezistenţa nu trebuie să se excludă una pe celalaltă.

Greutatea este redusă şi mai mult mulţumită tehnologiei InsideOut de construcţie a cadrului. Aceasta elimină tot materialul în exces din interiorul cadrului. Cadrele au trecut şi prin testul FEA pentru a stabili locul unde există cea mai mare uzură în cadru. În felul acesta Felt poate compensa cu un lay-up special din carbon pentru acea zonă.

De menţionat este şi faptul că Felt foloseşte straturi de carbon în mod diferit în funcţie de mărimea cadrului pentru a oferi cele mai bune performanţe.

Felt doreşte să introducă şi frânele pe disc la bicicletele lor F în cazul în care UCI va aproba utilizarea acestora. În plus pentru seria FW compania foloseşte carbonul într-un mod diferit pentru a se potrivi cel mai bine doamnelor şi domnişoarelor bicicliste.


Seria FX de biciclete ciclocros

În timp ce unele biciclete de ciclocros compromit geometria pentru a obţine o versatilitate mai buna Felt are pentru aşa ceva seria V. Asta înseamnă că gama Felt FX este complet dedicată competiţiilor indiferent dacă este vorba de cadre din carbon sau aluminiu.

Noile biciclete din carbon F2X, F3X şi F4X dispun de un rulment pedalier PressFit BB386 mai lat care permite Felt să mărească degajarea pentru roata spate. Cadrul dispune de ghidare internă pentru cabluri şi un top-tube „prietenos” cu umărul tău pentru momentele când trebuie să cari bicicleta pe umăr. Modele F3X şi 4 folosesc o combinaţie de carbon şi TeXtreme pentru cadru şi furcă. Împreună obţin o greutate de doar 1,240 kg. Cele mai uşoare de pe piaţă!

Roţile tubeless sunt instalate prin thru-axle 15mm pentru faţă şi 12mm pentru spate în timp ce dimensiunile discurilor de frână depind de specificaţiile Shimano sau Sram.

Modelele din aluminiu folosesc cadrul FLite cu aliaj 6061, dar şi acestea rămân adevărate biciclete de concurs.


Seria aerodinamică AR

Noua Felt AR a fost lansată în 2013 fiind construită folosind tehnici care nu existau acum 5 ani. Bicicleta aero este acum complet acceptata de piaţă şi nu este rar ca aceasta să fie preferată în detrimentul cursierelor obişnuite. Felt a fost una din primele mărci care a inclus aerodinamica în designul bicicletelor sale.

Modelul original AR a apărut alături de echipa Slipstream la Turul Franţei din 2008. Bicicleta a oferit cicliştilor o reducere de 10% la frecarea cu aerul! Testele din tunelul aerodinamic au arătat ca vechiul AR este la egalitate cu modelele curente ale concurenţei în timp ce noul AR este cu mult în faţă.

Frâna spate s-a mutat sub chainstay oferind astfel o curgere mai lină a aerului în jurul roţii spate în timp ce tija reversibilă de şa din carbon a fost gândită să ofere mai mult confort decât orice altă bicicletă aero de pe piaţă. Noul AR este cu 38% mai rigid, 19% mai uşor şi 35% mai rapid faţă de modelul anterior.

Chiar dacă doar modelele Felt AR FRD, AR1 şi AR2 folosesc carbon TeXtreme trebuie reţinut că geometria este identică în cadrul întregii game. Toate bicicletele dispun de aceleaşi calităţi aerodinamice indiferent de preţ.


Seria endurance Z

Chiar dacă seria Z face parte din categoria bicicletelor care favorizează confortul acestea sunt totuşi folosite de mulţi campioni la curse precum Olimpiada sau Turul Franţei. Felt subliniază faptul că aceste biciclete nu sunt doar pentru începători sau pentru cei care doresc o bicicletă sportivă, dar confortabilă.

Ţeava profilată headtube ControlTaper are în secţiune diametre diferite în funcţie de mărimea cadrului pentru a disipa cât mai bine vibraţiile venite de la asfalt , în paralel cu furca rigidă, în timp ce se păstrează rigiditatea generală chiar şi atunci când pedalezi puternic ridicat din şa.


Seria de damă ZW

Bicicletele din seria ZW FitWoman sunt în acest moment singurele biciclete special construite pentru doamne şi domnişoare fiind disponibile atât în varianta de carbon cât şi cele mai accesibile din aluminiu.

Spre deosebire de alte mărci Felt nu se mulţumeşte doar să folosească dimensiuni mai mici, ghidoane mai înguste şi pipe mai scurte. În schimb bicicletele folosesc geometrii proporţionale (pentru versiunile din carbon) şi un lay-up complet diferit al carbonului pentru a reechilibra rigiditatea şi complianţa cadrelor potrivită pentru cicliste. Echiparea, precum roţile cu spiţe mai subţiri, contribuie şi ea la specificul acestei serii ZW de biciclete Felt.

Seriile de contratimp / triatlon IA şi B

La fel ca la bicicletele AR, modelele IA rămân neschimbate pentru 2016. Bicicleta „Integrated Aero” a fost lansată în 2013 fiind singura care dispunea de efectul de „pânză” la fel ca la o corabie oferind cicliştilor un avantaj semnificativ în anumite condiţii de vânt.

Cadrul este complet legal UCI şi prezintă ţevi cu profil adânc, frâne acoperite, ţevi seatstay joase, compartimente ascunse şi ghidon patentat cu toate cablurile integrate.  Felt IA a ajutat-o pe australianca Mirinda Carfrae să câştige două Campionate Mondiale în timp ce bicicleta a ieşit pe locurile 1 şi 2 şi la cursa de anul trecut la feminin.

Gama de biciclete aprobate de UCI rămâne disponibilă sub forma seriei B. Bazate pe forma cadrelor DA, dovedite ca performanţe în World Tour, bicicletele B oferă ţevi cu forme mai tradiţionale în comparaţie cu IA. De asemenea şi preţurile sunt mai jos. Bicicletele oferă nu mai puţin de 115mm pentru reglaj al stack-ului pentru a se potrivi cu mai mulţi ciclişti. Dimensiunile de cadru sunt de la 47 la 61 cm, cele mai mici fiind dotate cu roţi 650c.

Seria de pistă TK

Bicicletele Felt TK sunt 100% pentru pistă. Fără frâne, doar distracţie fixed-gear. Pentru prima dată bicicletele TK sunt disponibile în întreaga lume sub 3 modele. Exista şi o versiune cu roţi 650c pentru TK3 ce dispune de un cadru mărime 43cm. Aceasta este gândită să atragă spre pistă tinerii încă de la vârste fragede.


Material preluat de pe Bikeradar.com