6 motive pentru care Felt isi merita cu adevarat pozitia de lider al bicicletelor aero

​Felt este o companie mica, dar chiar acesta este motivul pentru care nu isi permite sa produca biciclete slabe. De fapt este singurul mod prin care Felt poate concura cu firmele mamut din industrie care au bugete aproape nelimitate cand vine vorba de cercetare si dezvoltare.


Faptul ca Jim Felt este dedicat producerii unor astfel de biciclete reprezinta esenta ciclismului. Felt este o companie pe care o intereseaza mai mult produsul final decat marketingul, iar acest lucru se traduce prin specificatiile excelente pe care bicicletele Felt le au.

Iata cateva motive multumita carora Felt a devenit lider in domeniul bicicletelor aerodinamice.

  1. Prinderea tijei de şa

Ai putea crede la prima vedere ca prinderea tijei de sa de cadru nu are nicio importanta insa la bicicletele aero din carbon acest lucru este foarte greu de obtinut datorita materialelor folosite si a formelor. Tija de sa aero Felt nu poate fi fixata in cadru printr-un sistem conventional intrucat sectiunea nu este rotunda. In schimb Felt a reusit sa fixeze tija printr-un sistem de pene care practic imping din interior spre exterior. Sistemul nu a reusit doar sa fixeze tija ci a permis intregului ansamblu sa fie mai usor, mai confortabil pentru ciclist si mai aerodinamic.

  1. Materialele

Cadrele din carbon obisnuiesc sa aiba acel strat exterior impletit din motive estetice. Acel strat nu ofera prea multa rezistenta suplimentara insa adauga la greutate. Carbonul TeXtreme pe care il foloseste acum Felt pare sa aiba acelasi rol insa te-ai insela. Acest strat permite cadrului sa fie mai usor si mai rezistent insa costa de vreo 10 ori mai mult. Carbonul TeXtreme Spread Tow Fabric ofera rezistenta a doua straturi de carbon unidirectional conventional. Straturile unidirectionale din carbon nu pot rezista singure spre deosebire de TeXtreme care poate face acest lucru. Pentru securitate suplimentara Felt adauga un strat TeXtreme si la interiorul cadrului. Securitatea este necesara in cazul loviturilor asupra cadrului, lovituri care la exterior pot sa nu lase nicio urma insa la interior sa provoace explozia fibrelor de carbon. Stratul suplimentar TeXtreme previne acest lucru sa se intample.

  1. Metodele de turnare

Astazi exista o multitudine de metode prin care sunt fabricate cadrele din carbon insa metoda prin care straturile de carbon erau asezate in matrite nu mai este in general folosita datorita problemelor pe care cadrele le au la incheieturi si pentru ca matritele sunt prea calde de la procedura anterioara. Astazi cei de la Felt folosesc metode diferite in functie de nivelul bicicletei, normal sau model de varf, rezultatele fiind mult mai bune. Spre exemplu folosind o matrita EPS (polistiren) tratata in latex suprapunerea straturilor de carbon trebuie sa fie de aproximativ 5mm, lucru care adauga greutate inutila cadrului. Folosind insa o alta metoda Felt reuseste o suprapunere de doar 1mm pentru cadrele de top.

  1. Carcasele rulmentului pedalier

Multe din cadrele de carbon din ziua de azi sunt fabricate dintr-o bucata, nimic nu este ulterior prelucrat sau lipit pentru a face ca rulmentii din BB sau headset sa se potriveasca. Problema este ca sunt mult ciclisti care se plang de faptul ca bicicleta lor din carbon scartie datorita rulmentilor din cadru. Acest lucru se datoreaza si faptului ca zona BB-ului este de multe ori complet goala, poti privi prin gaura respectiva de-a lungul tevilor cadrului insa si rulmentul pedalier va avea mai putine zone de contact cu cadrul. Prin contrast pentru cadrul de 700 grame F FRD, Felt modeleaza separat un tub, o carcasa pentru BB, dupa care o lipeste pe cadru. Acest lucru tine rulmentii bine aliniati, durata de viata se mareste, iar cadrul nu mai scartie.

  1. Teava head tube 

Pentru rulmentii din headset Felt nu depinde de o zona perfecta din carbon pe care sa instaleze rulmentii. In schimb compania a ales sa instaleze locase subtiri din aluminiu pe care sa ruleze rulmentii ghidonului.

  1. Aerodinamica

Nu, Felt nu detine propriul tunel aerodinamic. Cu toate acestea compania are o intreaga istorie in aerodinamica ce a inceput cu Jim Felt in timp ce lucra la Easton fabricand cadre personalizate aerodinamice. In plus Felt nu se loveste de bariera UCI care ii impune anumite reguli. In timp ce alte companii isi vand bicicletele de contratimp aprobate UCI drept biciclete de triatlon Felt pur si simplu a continuat si a creat cea mai rapida bicicleta de triatlon posibila, intrucat pentru aceasta disciplina nu exista restrictiile UCI. Astfel Felt a reusit ca pentru cadrul IA sa obtina chiar frecare negativa, o propulsie atunci cand bicicleta trece prin vant lateral. La fel si pentru cadrele de sosea AR si contratimp DA care in vant lateral obtin o aerodinamica incredibila.